Szponzorált tartalom
A legtöbb vállalkozó vagy leendő vállalkozó még most is vakargatja a fejét, ha a cégalapítás menete kerül szóba. Talán azt is mondhatnánk a cégalapítás menetével kapcsolatban, hogy ki mint vet, úgy arat. Ha valaki nem járatos jogi, könyvelési és adózási ismeretekben, akkor a legjobb, ha megfelelő szakemberhez fordul, mert itt nem érvényesül az a mondás, hogy a hibáiból tanul az ember. Itt a hibák kemény bírságokat vonhatnak maguk után a hatóságok részéről még akkor is, ha ezek a hibák általában természetesen nem szándékosan elkövetett szabályszegések, hanem túlnyomórészt a nem tudásból adódó határidők be nem tartása, illetőleg egyszerűen kimaradt, ám szükséges intézkedések hiánya, amelyekről még tudomása sincs a cégvezetőnek, hogy meg kellett volna azokat lépni.
Pedig a cégalapítás menete 2022 évtől jelentősen egyszerűsödött, ugyanis ekkortól kerültek olyan jogszabályok elfogadásra, melyekkel elértük azt, hogy a cégek már pár nap alatt bejegyzésre kerülnek.
Általánosságban a hozzá nem értőknek az a legjobb tanács adható – bármilyen egyszerűvé is vált a cégalapítás menete 2022-től –, hogy a legfontosabb lépés a cégalapításnál, hogy segítőket keressünk magunk mellé. Olyanokat, akik szakavatott szakértői az adott témának, így a cégalapításnak és az azt körül ölelő tevékenységeknek.
Sokan első lépésnek mindenképpen azt tartják, hogy megfelelő nevet válasszanak vállalkozásuknak. Persze a név választás is nagyon fontos mindenekelőtt marketing szempontból, továbbá, hogy a célközönség számára releváns legyen és könnyen kereshető seo szempontjából.
Azonban ami még ennél is fontosabb, hogy átgondoljuk a vállalkozás cégformáját. Ez az adózásban roppant fontos, mert nem mindegy, hogy betéti társaságként vagy esetleg korlátolt felelősségű társaságként, esetleg egyéni vállalkozásként működik egy vállalkozás.
Ezen túlmenően vannak olyan pontok a cégalapítás során, amiről még a hozzáértők is hajlamosak elfeledkezni. Ilyen például a 24T1041-es betétlap beadása.
Erről és hasonló hasznos információkról is olvashatunk a szekhelypartner.hu weboldalán.
A cégalapítás során sokan különösen fontosnak tartják a cég jövője szempontjából a jó cégnév megnevezését. Természetesen ebben nem tévednek, hisz a kezdő vállalkozások, egyáltalán a vállalkozások számára nagy jelentőséggel bír egy jól megválasztott, seo értékkel is rendelkező cégnév.
Ugyanilyen fontosságot képvisel a megfelelő székhelyszolgáltató megválasztása is. Egy szakmailag megfelelő székhelyszolgáltatóval – például a szekhelypartner.hu-val az együttműködés során nemcsak egy jól menő székhelycímet szerezhetünk, hanem további hasznos szolgáltatásokat is nyerhetünk.
A szekhelypartner.hu Budapest számos kerületében, valamint az iparűzési adó mentes Újlengyel településen kínál székhelycímet. A székhelycím meglétét törvény írja elő. A székhelycímen kell fogadni többek között a hatóságok képviselőit, valamint a dokumentációkat is itt kell tárolni a vállalkozással kapcsolatban, továbbá ide kell, hogy beérkezzenek a vállalkozás számára a levelek, küldemények, hivatalos értesítések.
Ha kiválasztottuk a székhelycímet, akkor erre a címre fognak érkezni a leveleink.
Természetesen a székhelyszolgáltatásnak az az egyik praktikuma, hogy nem muszáj bejárnunk a székhelycímekre, vagyis a vállalkozó megteheti azt is, hogy soha be sem teszi a lábát az adott székhelycímre, mégis minden törvényi előírásnak eleget tud tenni.
Ez úgy lehetséges, hogy többek között a székhelycímre érkező leveleket a szekhelypartner.hu munkatársai beszkennelik, majd elektronikusan továbbítják a vállalkozó részére.
Ingyenes plusz szolgáltatásként havonta egy alkalommal a leveleket, küldeményeket ténylegesen fizikálisan is megküldik a vállalkozók részére, az általuk megadott postai elérhetőségre.
Ezen túlmenően – mivel a hatóságok is a székhelycímeken keresik a cégvezetőt, illetőleg a képviselőit – a szekhelypartner.hu munkatársai fogadják a hatóságokat, és mindenben együttműködnek velük.
Még az esetleges kényszerintézkedések során is mindenben állnak a hatóságok rendelkezésére a vállalkozók helyett.
A székhelycím megválasztása mellett nagyon fontos a cég tevékenységének megfelelő teáor szám körültekintő megválasztása.
A cég jegyzett tőkéjének megállapítása és ennek befizetése is egy döntő pontja a cégalapításnak, amitől valami miatt kiemelten félnek a cégvezetők.
Ez is általában a megfelelő információk hiánya miatt van. Mivel egy nagyon fontos tényezőről van szó, a legjobb, ha a könyvelőnket, illetőleg az ügyvédünket kérjük meg, hogy adjon tanácsot ez ügyben.
A következő kipipálandó teendő az ügyfélkapu megnyitása, mely természetesen azért fontos, hogy tudjuk tartani a hatóságokkal a kapcsolatot. Az ügyfélkapu után következik a cégkapu megnyitása, mellyel abszolút elérhetővé válunk az adóhatóság felé. Az ügyfélkaput követően szokásos a székhelycím szerinti önkormányzatokhoz történő bejelentkezés, illetőleg a regisztráció az adott önkormányzat oldalán.
A szekhelypartner.hu budapesti kerületekben, illetőleg egy iparűzési adó mentes településen, Újlengyelen rendelkezik székhelycímmel.
Az iparűzési adó mentes települések kiválasztása, illetőleg egyáltalán az ilyen önkormányzatoknál történő székhelycím lejelentése megfontolás tárgya, melyben igazán a könyvelőnk tud releváns tanácsot adni, hogy a vállalkozásnak megéri-e az iparűzési adó mentes székhely.
A bankszámla nyitása szintén döntő befolyással bír, hisz itt kell elhelyezni a bejelentett törzstőkét is, melynek elhelyezését követően a cégvezető már szabadon gazdálkodhat az összeggel.
Az utolsó lépcső a Kereskedelmi és Iparkamarához történő bejelentkezés. Itt a cégalapítástól számított 5 napon belül kell megtenni a bejelentést, és egyúttal megfizetni a kamarai tagdíjat.
Ha mindent az előírásoknak megfelelően, és nemutolsó sorban időben megtettünk, akkor már kezdhetjük is a remélhetőleg zökkenőmentes munkát.