Linképítés tapasztalattal.

linképítés
linképítés

Amikor egy honlapot kell igen moderált büdzsével reklámozni, akkor ott érdemes olyan megoldásokban gondolkodni, melyekhez nem szükséges túl mély pénztárca. Ilyen metódus az, amikor egy oldalt nem közvetlenül reklámozunk, azaz nem is magát a weblapot hirdetjük, hanem közvetett módon, keresőoptimalizálással kerülünk közelebb a célhoz. Ehhez linképítés és szövegírás fog kelleni; ezek ketten teszik ki a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimalization, azaz SEO) velejét. A linképítés annyit tesz, hogy a megbízó honlapjára mutató linkek lesznek elhelyezve azokban a szövegekben, amik a szövegírás során megíródnak. Minderre azért van szükség, mert a Google keresőbotjainak rendes, normális szövegekre, cikkekre van szüksége ahhoz, hogy aztán a megrendelő oldalát feljebb lehessen húzni a Google kereséséi listáján. A SEO (és a linképítés) ugyanis erről szól: a megbízó honlapját bizonyos keresőszavakra előrébb segíteni a keresési listán, hogy egy csomóan bele tudjanak futni aztán a honlapba, ha keresést hajtanak végre a Google oldalán. Mert a növekvő látogatói számok aztán átfordíthatóak lesznek növekvő bevétellé – s végső soron ez az, ami minden weblaptulajt érdekel!